Saturday, January 22, 2011

mAsiH bAru....

Yer...aku masih baru....baru 2 minggu keje di tmpt baru....begitulah bermulanyer kisah kerjayaku pada tahun ini.Agak jauh juga tmpt aku bekerja, di PTP...company Jepun yg br 4 tahun bertapak di Malaysia. Aku telah menggantikan pos Azi kat departmnt tmpt aku keje.Herm, dlm 2 mggu tuh ade r beberapa perkara yg aku sempat wat observation....ofcoz r aku melihat dr segi pengurusan kerja. Sesuatu yg boleh dikatakan mencabar gak r utk membuat sedikit pembaharuan dr segi pengurusan tp i try my best to help them n yg paling utama for my department sake....berfikiran terbuka, teamworking, trust, honest n optimis harus dipraktik kan...harap mereka juga sedia menerimanya....it doesn't mean i'm very good at it coz x salah kalau kiter saling membantu n memperbaiki kekurangan yg ada.....giving n sharing opinion with each others are more important to solve the problem. am i right?jangan menanggung sesuatu masalah sendiri walhal x mampu untuk menyelesaikannya secara sendirian. Jadi, x salah kalau sy katekan teamworking itu penting....ape pon, semoga semuanya berjalan dengan lancar.....may Allah blessing us by doing a good job till the end!Amin~~~

No comments:

Post a Comment